Az izraeli TV 2 reggeli műsorában megszólalt Muámmár el-Kadzáfi két rokona, akik azt állították, hogy a líbiai vezető minden szempontból zsidónak tekinthető. Egy Gitta Buáron nevű idősebb asszony elmondása szerint El-Kadzáfi édesanyja tulajdonképpen az ő nagyanyjának a húga. A két izraeli asszony szerint El-Kadzáfi zsidó nagyanyja elhagyta az első, zsidó férjét, hozzáment egy arab sejkhez, szült neki egy leányt, Muámmár el-Kadzáfi édesanyját.
Ráhel Szá’dá, a fiatalabb rokon a televízió stúdiójában elmondta, hogy a családi hagyomány szerint Muámmár el-Kadzáfi líbiai vezető zsidó nagyanyjának az első férje is zsidó volt, s egy fiúgyermekük is született. A fiatalasszonnyal azonban rosszul bánt az ura, s ezért megszöktette egy arab sejk. Az asszony második házasságából egy leánygyermek született, aki később Muámmár el-Kadzáfi édesanyja lett. Magyarán szólva, az ismert zsidó fajvédelmi törvények értelmében Líbia őrült diktátora – mivel az édesanyja zsidó – minden tekintetben kóser zsidónak számít.
A televíziós műsorvezető férfi ezután közbevetőleg elmesélte, hogy amikor régebben ellátogatott Tripoliba, Líbia fővárosába, betért a zsinagógába, ahol pontosan olyan arcokat látott, mint amilyennek Muámmár el-Kadzáfit megismerhettük a legutóbbi dühös tévébeszéde idején. Ráhel Szá’ádá, a fiatalabbik hölgy szerint a Netánjá izraeli városban élő líbiai származású zsidók körében többen is azt állítják, hogy El-Kadzáfinak jellegzetes tripolitániai zsidó arcvonásai vannak.
Jehudit Ronén, a Bár Ilán Egyetem professzora, Líbia- és Szudán-szakértő a riporter kérdésére válaszolva kijelentette: nem állítja, hogy az El-Kadzáfi izraeli rokonai által elmondott történet nem felel meg a valóságnak, ám őt történészként elsősorban csak az írásos dokumentumokkal lehet meggyőzni, amelyeket eddig még nem látott.
A fiatalabbik El-Kadzáfi-hölgyrokon végül megjegyezte, hogy a líbiai vezető az eddigi beszédeiben többször is elszólta magát, amikor például azt mondta, hogy „a zsidó testvéreink”, vagy „a zsidó unokatestvéreink” (az utóbbi „elszólás” abból is fakadhat, hogy az iszlám vallás egyik alaptétele szerint a muszlim arabok és a zsidók közös őse Ibráhím, alias Ábrahám volt – H. J.). Az idősebb asszony pedig azt hangsúlyozta, hogy El-Kadzáfi a palesztinok érdekében igen, de a zsidók ellen sosem beszélt.
Hering József – Kuruc.info