NOMÁD-BARADLA UNDERGROUND TEREPFUTÁS HUNGARY

A verseny egyéni indításos  (1 percenként indulnak a versenyzők). A Baradla barlang aggteleki bejárata előtt kialakított versenyközpontból lesz a rajt és ide történik az érkezés a táv teljesítése után. A felszínen indulnak a versenyzők jelzett turistautakon, és a verseny rendezősége által kihelyezett táblák és szalagok irányítása mellett. Jósvafőnél futnak be a barlangba. (Rajt/Cél: Aggtelek 2012. szeptember 15)

A barlangi szakaszon barlangászok felügyelik a versenyzőket, mert a kijelölt útvonalról letérni TILOS! Ha valaki elhagyja a kijelölt útvonalat, az automatikus kizárást von maga után. A barlangban a cseppkövekhez nyúlni, azokat letörni, károsítani nem szabad! A felszín alatti szakasz kb. 2 km hosszú lesz. A vörös tavi kijáratnál lesz frissítőpont. Innen ismét a felszínen folytatódik a verseny, egészen a célig.

A versenyközpontban lesz frissítőasztal és öltözési, valamint zuhanyozási lehetőség is.

A verseny útvonala:

A verseny útvonala: Rajt Aggteleken, a Baradla barlang bejárata előtti téren – a táv eleje a Baradla-völgyben Z+ jelzésen – majd K+ Karu-völgy oldalában a nyeregig – innen a K- jelzésen a jósvafői barlangbejáratig. Barlangi szakasz: Jósvafői bejárat – Vetődéses-terem – Színpad – Óriások-terme – Mozdony – Sárkányfej – Itt egy meredek úton a Csillagvizsgálóhoz és lépcsőn egy másikon vissza – Polip – Vörös-tó (280 lépcső felfelé). A Vörös-tó kijáratnál frissítőpont várja a versenyzőket. Felszínen tovább S- jelzésen a Borókás tebrekig – Innen tovább a K+ jelzésen fel a Közép-hegyre – majd K- jelzésen a Baradla tető felé. – A K- jelzésen kell haladni egészen a Baradla –tető előtti 4-es elágazásig, ahol jobbra kanyarodunk a K+ jelzésen a völgy irányába. – A lejtős úton a Kecső-patak felé haladva egészen a Z- jelzésig kell futni, ahol élesen balra kanyarodva a Z-, majd kb. 600m után a Z+ jelzésen kell tovább futni. – A Z+ jelzés vezet el minket a Baradla – völgyön keresztül az Aggteleki Kempinghez, ahol a faházak előtti sétányon kell végigfutni és beérkezni a Turistaház melletti célba.
Táv:

Felszín alatt 2 km és 7+7 km a felszíni szakasz. Összességében tehát 16 km a verseny távja.