Két alapprobléma
van, amelynek megoldásán dolgozni kell. Az egyik az, amit mostanáig fejtegettem, hogy a város megítélésén javítani kellene. A másik pedig – ami ennek a folyománya, és valamelyest az ősoka is ugyanakkor – az, hogy a város szerkezete és története miatt a legvonzóbb turisztikai desztinációkról a Miskolcon kívül lakók és a turisták nem igazán tudják, hogy azok a város szerves részei. Mindenki ismeri a barlangfürdőt, Lillafüredet és a Bükköt, de senki sem kapcsolja őket a városhoz. Az első javaslataim között szerepelt, hogy Miskolctapolcához hasonlóan jelenjen meg a város neve, azaz változzon például Miskolc-Lillafüredre vagy Miskolc-Diósgyőrre. Nagyon rühellem a propagandisztikus fényezést. De a tényeket kedvelem. Amikor van egy város, ami történetében és kommunikációjában is különösen súlyos nehézségekkel küzd, akkor számomra abszurd az, hogy a létező és cáfolhatatlan jó dolgok ne hangozzanak el, és ne szerezzenek róla tudomást az emberek. Ezért is tértem vissza Miskolcra.
Hogyan vélekedik az idei Bartók Plusz Operafesztiválról?
Az idei fesztivált szerintem mindenki szintugrásnak élte meg. Mostanra beérett Kesselyák Gergő két kezdeményezése: az Ezrek Operája és a Key to the Future nemzetközi operaíró verseny. Előbbi ideális helyszínt talált magának a Kálvária-dombon – kultikus tér, ahol igazi Gesamtkunstwerk született méltó alkotógárdával, élen a nemzetközi hírű Paolo Panizzával és Kocsár Balázzsal.
boon.hu
Teljes cikk itt: https://boon.hu/kultura/helyi-kultura/a-zene-varost-epit-uj-miskolcot-epit-3708392/