Számukra egy sztori csak úgy érhet véget, ha valaki valahol végre megnyomja egy detonátor gombját

Izrael valóságos sorozatgyártó nagyhatalom, a világon számos olyan tévésorozat aratott sikert, amit egy izraeli sorozat alapján forgatták le újra. Elég csak a Terápiára, a Homelandre vagy a most futó Euphoriára gondolni. Az Európai Filmdíj legjobb vígjáték kategóriájában jelölt Tel Aviv on Fire (magyarul: Tel-Avivban minden megtörténhet) azonban nem csak a sorozatgyártásról és a tévézés világáról szól, hanem annál sokkal többről.

 

A témaválasztás ugyan nem meglepő, de az már annál inkább, hogy a filmbeli sorozat, a Tel Aviv on Fire tulajdonképpen egy palesztin műsor, amit kifejezetten a palesztin közönségnek készítenek. Az 1967-es hatnapos háború idején játszódik, amikor Izrael rövid idő alatt legyőzte Egyiptom, Jordánia, Szíria és Irak szövetségét. Mivel palesztin szemszögből készül, értelemszerűen a palesztinok a hősök, közülük is leginkább Manal, a palesztin kémnő (Lubna Azabal), aki szerelmét hátrahagyva édesgeti magához az izraeli tábornokot, Yehuda Edelmant (Yousef Sweid), hogy katonai titkokat szedjen ki belőle. A filmbeli sorozat annyira izgalmas, a szerelmi szál pedig annyira magával ragadó, hogy a zsidók is rákattannak, annak ellenére, hogy alapvetően antiszemitának tartják.

https://index.hu/kultur/cinematrix/2019/12/10/tel-avivban_minden_megtortenhet_film_izrael_palesztin_kritika/