A film Barta Tamásról az LGT legendás szólógitárosáról szól, aki talán a legjobb magyar rock-gitáros volt, Budapesten született 1948-ban, az USA-ba disszidált 1974-ben majd Los Angelesben halt meg 1982-ben.A Siess haza vár a mama c. dokumentumfilm Hajdú Eszter rendezésében
A hivatalos rendőrségi indoklás szerint öngyilkos lett, látjuk a dokumentumon. Zavaros, hogy hol mellkasi lőtt sebről van szó, hol fejlövésekről. Azt egy ottani nyomozó és két ügyvéd is megerősíti, hogy nem lehetett öngyilkos Barta, már csak azért sem, mert két lövés végzett vele. De hogy mi történt, arról semmit nem tudunk meg. Füzesi szerint a „magyar maffia” keze lehetett a dologban, de, hogy az mi volt és mi támasztja alá ezt a vélekedést, arról szó nincs. (A hvg.hu-n egyébként hosszabban írtunk már másfél évtizede a Los Angeles-i magyar maffiáról és esetleges érintettségéről a Barta-ügyben itt.) És más feltételezések is voltak a gyilkossággal kapcsolatban, de erről sem szól a film.
Megszólal viszont Barta egykori barátja és üzlettársa, Fekete Barna, akinek a tulajdonában volt a gyilkos fegyver. Ő annak idején gyanúsított is volt az ügyben, és a film bizonyos jelenetei most is ráirányítják a gyanút. (Ezért is próbálta megfúrni a filmet, illetve annak megváltoztatását követelni – eredménytelenül.) Akármi az igazság, a film nem vitt hozzá közelebb.
Annyit tudunk meg a végén, hogy „Jutka jogörökös” és Füzesi tovább kutatják, mi történhetett azon a végzetes 1982. február 16-i éjszakán.
A Siess haza, vár a mama! egy megrázó anya-fiú kapcsolatot mutat be leginkább, ahol a fiú, történetesen az egyik legjobb magyar rockgitáros volt. Ha róla akarunk többet megtudni, a film sokkal nem visz közelebb, inkább olvassuk el, mondjuk ezt a cikket.
Ja, és azért azok az LGT-koncertek tényleg nagyon ütősek lehettek.