… és beültek a nagyon okos alakszaik, kovácszsoltok, zspappferik, nagyrékák, pataki anettek helyére. A kilenc év alatt semmi új nem lett kitalálva! A 2010 előtti időszak szellemi termékeit amortizálták, Talán a CineFest az egyetlen, ami KÁEL Csabának köszönhetően életben tudták tartani és fejleszteni. A Diósgyőri várba ölt szellemi és anyagi erőforrás merő kudarc, skandallum!
Figyelem! Az alábbi, a cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem az eszakhirnok.com nézeteit tükrözik. Mi a hírt/eseményt közöljük, a kommenteket nem tudjuk befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Na, húzzál el „zspappferi” elől
2018. NOVEMBER 17.
XIX.
A BÁBSZÍNHÁZAT IS ELÉRTE A SZEXUÁLIS ABERRÁCIÓ
A FIDESZ ÖNKÉNYÉNEK KÖSZÖNHETŐEN ALFÖLDI RÓBERT A BUDAPEST BÁBSZÍNHÁZBAN IS RENDEZHET
…Tegyük hozzá azt is, több mint félmilliárd forint az intézmény éves költségvetési támogatása, a Fidesz nyolcéves diktatúrájával szorozva ez talán a balliberális számítás szerint is meghaladja a négymilliárd forintot….Nézzünk egy másikat! „Táncosnők, kurvák, bábok – A Kabarét adják Alföldi Róbert rendezésében a bábszínházban” – áll a Magyar Narancs 2015. április 28-i ajánlójának címében. „Nem csak a hatalmas műmellek és műfenekek vághatják majd ki a biztosítékot a bábszínházas Kabaréval kapcsolatban” – írja a HVG április 14-én. Egy másik cikkben megjegyzik, hogy a darabban rengeteg műfallosz is látható.
Röviden: az előadás egyenes párhuzamot von a harmincas évek náci Németországa és a hazai viszonyok között, kőkemény napi politikai áthalásokkal. A (Fidesz-)nácik lidércként mutatkoznak, folyton jelen vannak fenyegetésükkel. „
„Olvassák vissza sorozatunknak csak az utolsó négy részét.
De vajon hogy kerülhet erre sor?
A balliberális oldal mintegy 140 éve tudatosan, hálózatrendszer-szerűen építette fel saját pozícióit. Önmagától persze nem működött volna, kellett ehhez a rengeteg pénz és sokszor az ellenfél erőszakos megsemmisítése. Mindkettőt megkapták a kommunista diktatúrától. A hálózatuk előnye, hogy olyankor is működik, amikor megbukik a politikai rendszerük.
Ha valaki például színházigazgatóként kiesik egy ideológiaterjesztő pozícióból, minden gond nélkül jelen lehet máshol: kiállítást nyit meg, rendez, előad, forgatókönyvet ír stb., tehát a kultúra egyéb területein kiemelt életszínvonalon tud dolgozni. A kultúrában tehát csak nyerhet valaki, ha a balliberális oldalt választja. Ott kínálják az igazi perspektívákat, a tehetség nem elsőrangú tényező, a marketing sulykolása majd zsenivé tesz mindenkit, akiben fantáziát látnak.
A magyar kulturális igazgatás egyáltalán nem fogta fel a kultúra hálózatrendszerének jellegét, működését. Sőt a jobboldali kultúra irányítói elfogadták és legitimálták azokat a struktúrákat, amiket a másik oldal hozott létre, legfeljebb azokba saját embert küldött, aki hamar elveszett a labirintusban, gúzsba kötötték, megvezették, majd megbuktatták. Vagy az illető átállt.”
Hát én is azt kérdezem a jobboldali kultúra irányítóitól, miért nem születnek a „népi íróinktól” olyan művek, mint (Szabó Zoltán) Tardi helyzet: Cifra nyomorúság; Szabó Dezső: Az elsodort falu; Volna mit írni a mai rögvalóságról; Ezzel szemben az olyan szellemi nagyságokat ugatják és irigylik, mint Spiró, aki írása mellett egyetemi tanár. Úgyhogy Névtelen pajtikám, nagy csúsztatás amit írtál.