Ferenc pápa a kassai cigánytelepen: Jézussal ott lehet találkozni, ahol gyengeség van, nem pedig kényelem, ahol szolgálat van, nem pedig hatalom
Miután Ferenc pápa vasárnap pár órát Budapesten töltött, és megtartotta az Eucharisztikus Kongresszus zárómiséjét, három napra Szlovákiába utazott, hogy apostoli úton vegyen részt. Ennek az útnak a részeként látogatott el kedden Kassa Luník IX nevű külvárosába, ahol találkozott a mélyszegénységben élő helyi romákkal és azokkal a papokkal, aki helyben segítik az életüket.
A Magyar Kurír kedd este közzétette Ferenc pápa ott elmondott beszédének teljes magyar nyelvű fordítását. A pápa többek között arról beszélt, hogy nem könnyű túllépni az előítéleteken, a keresztények körében sem.
„Nem könnyű megbecsülni másokat, amikor gyakran akadályt látunk bennük, vagy ellenségeket, akik ítélkeznek anélkül, hogy ismernék a többiek arcát és történetét.
De hallgassuk meg, mit mond Jézus az evangéliumban: »Ne ítélkezzetek!« (Mt 7,1) Az evangéliumot nem szabad gyengíteni, nem szabad felhígítani. Ne ítélkezzetek! – mondja nekünk Krisztus. Mi azonban sokszor nem csak hogy megalapozatlanul beszélünk, vagy csak mert hallottuk másoktól, hanem helyesnek is tartjuk, hogy mások szigorú bírái legyünk. Megbocsátóak vagyunk saját magunkkal szemben, szigorúak másokkal. Az ítéleteink milyen gyakran inkább előítéletek! És szavakkal eltorzítjuk Isten gyermekeinek a szépségét, akik a testvéreink. Nem szabad a másik ember valóságát a saját előregyártott modelljeinkbe zsugorítani, nem szabad sémákat húzni az emberekre. Ahhoz, hogy valóban megismerjük őket, mindenekelőtt el kell ismernünk őket, elismerni, hogy mindegyikük magában hordozza Isten gyermekeinek kitörölhetetlen szépségét, akikben a Teremtő szépsége visszatükröződik.
Kedves testvéreim! Túl sokszor voltatok előítéletek és kegyetlen ítélkezés, diszkriminatív sztereotípiák, becsületsértő szavak és gesztusok célpontjai. Ezzel mindannyian szegényebbé lettünk, emberségben szegények. A méltóságunk visszaszerzéséhez arra van szükség, hogy áttérjünk az előítéletekből a párbeszédre, a bezárkózásból az integrációra. Hogyan csináljuk? (…)
A békés együttéléshez vezető út az integráció. Organikus, lassú és létfontosságú folyamat, amely egymás kölcsönös megismerésével kezdődik, türelemmel kell benne előrehaladni, és a jövőre tekint. És kié a jövő? Feltehetnék magunknak a kérdést: Kié a jövő? A gyerekeké. Ők azok, az utat mutatják nekünk. Nem törhetnek meg a nagy álmaik a mi korlátainkon. Ők együtt akarnak növekedni a többiekkel, akadályok nélkül, gátló körülmények nélkül. Megérdemelnek egy integrált életet, egy szabad életet. Ők azok, akik okot adnak a hosszú távra tekintő döntésekhez, amelyek nem az azonnali jóváhagyást keresik, hanem mindenki jövőjére tekintenek. A gyermekekért bátor döntéseket kell hozni: a méltóságukért, a nevelésükért, hogy mélyen az eredetükbe gyökerezve nőjenek fel, de ugyanakkor ne azt lássák, hogy el van zárva előlük minden lehetőség.
Köszönöm azoknak, akik előreviszik ezt az integrációt, akik nem elég, hogy nem kis erőfeszítéseket tesznek, ráadásul olykor még meg nem értést és hálátlanságot is kapnak cserébe, talán még az Egyházon belül is. Kedves papok, szerzetesek, világiak, kedves barátaim, akik időtöket annak szentelitek, hogy biztosítsátok testvéreitek integrált fejlődését, köszönöm nektek! Köszönet minden munkáért a periférián lévőkért, gondolok itt a menekültekre és a fogvatartottakra is. Rájuk különösen, és az egész börtönvilág felé szeretném kifejezni közelségemet. Köszönöm, Péter atya, hogy beszéltél nekünk a lelkipásztori központokról, ahol nem szociális gyámkodást végeztek, hanem személyesen kíséritek az embereket. Köszönet nektek, szaléziak, haladjatok előre ezen az úton, amely nem kecsegtet azzal, hogy mindent azonnal meg tud adni, de prófétai, mert befogadja a szegényeket, építi a testvériségét és békét vet. Ne féljetek kilépni, hogy találkozzatok a kirekesztettekkel! Azt fogjátok látni, hogy a Jézussal való találkozásra indultatok. Ott vár benneteket, ahol gyengeség van, nem pedig kényelem, ahol szolgálat van, nem pedig hatalom, ahol megtestesülni kell, nem pedig elégedetten dicsekedni.”
Ferenc pápa teljes beszédét a Magyar Kurír oldalán lehet elolvasni.
Akkor értem már, előtte miért találkozott Viktorral.
Szlovákia történelmét születésem után kezdték, amikor mindenkinek kakasfrizurát készítettek, a miskolci elmeosztály által a legutolsó világkönyvtár megrendezése után felszámolt szláv terület Tóthjai kezdetével, Farkas névvel, spritisztái által berendezve a sátán népének, szeretetvallásként, amiért Müller rengeteg díjat és kitüntetést kapott romániai eredettel. Arról szólt ekkor Ember Mária viccgyűjteményének egyik története, hogy akkor volt jó világ, amikor a Farkas farkas volt, a vas pedig nehézfém a földben. Ugyanis vaskáoszt ömlesztettel elméleteivel Hamvas-Szepes párosnak szerte a világban, mint vasbabilon népe.
Aztal kezdtek fenyős angyal főszereplőjük és Növényi kezdettel, lengyel névvel, Lengyelország történelmével, hogy legyőzték a feketemágusokkal az egykori egyházakat. Nem nehéz következtetni ebből, ki rendezte be a Vatikánját Miskolcnak, amelyik II. Jánost Hunnia elme padlásos filmje alapján misszióztatta. Nem is értem Lengyelországot, miért Krisztus nevében misézik, feltámadást hirdetve, amikor rajta kívül egyetlen nép sincsen, amelyik Isteni teremtés, a többi a sátán világa, amelyik vonul 63 éve és tisztul szappantisztíó sorozatokban szintén romániai sátoraljaújhelyi főszereplőjük helyetti nagy közös áldozásában Mülleréknek. Nem véletlen, hogy Müllerék vannak a világ felett, hiszen szeretetről prédikálnak, mint lelkek megszülettetői, vezetői, tisztítói, amelyek nemi gyalázásból jönnek létre a másik világban tisztátalan lelkekként.
Két elmélet volt egymás mellett kivitelezve Miskolc által. A Rákóczi tér vált a halálnéptől, mint a Hunnia börtöntől, pusztítóktől, cigányságtól, támadva folyamatosan a kurvák miatt nemi gyalázással, ami ellen senki semmit nem tett. Ilyen központ volt a kukoricás történelemmel rendelkező, nemi gyalázást gyerekeim előtt végrehajtó Győri kapuja Balázsnénak, valamint Kilián. Azoktól váltak, amikkel együtt mészároltak többszáz éve, mint ahogyan elbátak velem is, minden fertelmes helyetti gyalázással 1992. óta, a pettingelők és szőkéik, Gabrielláik, Mariannáik, Katijaik, Lindáik, Lin cseppjeik, Veráik, Ildikóik, Erikáik mellett hosszabbításban.
1972-ben támadtam meg Domján Edit miatt Szécsi Pál miatt, amit ismételtek Magdi anyussal is, nem tudom, milyen formában. 1986-ban Katona Klári miatt a sátoraljaújhelyi Gyöngyvirág presszóban egy cigányuk által, ahol énekelni akartam, ott maradt az összes addig összegyűjtött kottám. Közölte velem világ ura általi legyőzés alatt minden részemben a főnix feketemágiájával Mary Zsuzsa angyal főszereplőjük helyett a Hunnia börtöntől, hogy ha énekelni akarok, meg kell fizetni érte. Előzőleg Katona Klári mondatát, hogy én túl komoly vagyok, a volt férjem mondta el, márhogy hozzá képest.
Nekem a cigány, ami szívemberek ellen volt a Talmud által örökéletű halálként megteremtve, nem lehet testvérem, az, ami rosszabb, mint az ördögök, pedig is azok is részt vettek a világapokalipszisben. Érthetetlen, hogy Ferencet miért nem zárják be a missziósokkal együtt valahová, hogy ne térítsen a Talmud egykori Krisztusa nevében a sátán népeinél szerte a világban, a miskolci elmeosztály természeti nemi népei világában együtt, mint az afrikaiaknál, amiket tisztítanak és emberré nemesítenek kezdetektől.
Szlovákia a simontornyi elmeosztályt jelenti egyedül, annyian maradtak, meg a Kelet költői Borsodban saját írásaik szerint, akiket a világkönyvtár után a sötétkapusok életben hagytak, azzal, hogy írjanak ismét. Innen volt az ötlet a nagy közös áldozáshoz, hogy ők többé nem fognak elesni, nem vállalják a szerepeiket.
Nekem nem testvérem a termékenységi népe Új-Kígyóssy istennek, sem a spanyol pusztító népe, sem az olasz zöld asszony népe, sem a nagypán Pszichografológiai német népe, sem az összes zsidósága az állandó apokalipszisnek, mint állandó kislányáldozók. Nincs több kislány, én voltam az utolsó, nem kegyelmeztek. Mit művelt velem a cigányság, amelyik dalai lámája óta vonul a falvakat elfoglalva először, temetési tort ülnek folyamatosan az oláh és többi keresztény cigányságukkal együtt, a nemi gyalázóik mellett, mint ahogyan most is 1997. óta a Mónika Show cigánytelepével és kivégzőivel az élen.
Gyengeség ott van, ahol a világ áldozatai szenvednek Krisztus nevében többszáz éve Vörös Oroszlánjuk által.
Szepes Mária, a Vörös Oroszlán szomorúszemű Johanna főszereplővel minden halálreformátus helyetti áldozással, nagypán Pszichografológiája minden Rákóczi téri nemi okkultista vérfürdős helyetti nemi gyalázással Ágnesek főszerepében végrehajtott két könyve árulkodik arról a többi antiszemita és Nyugatos, Keletes lírai karámtag előkészületeivel együtt világ-Magyarország nyitásra, nagy közös áldozással kezdve a cigányság és egész Ázsia emberré nemesítésével tetteik és elméleteik, szerepeik végrehajtásával, majd az egész világmindenség vonultatásával támadva az ember gyilkosságokból született betegségek és rokkantak miatt érzékenytásnek nevezett penitenciálsi világtisztulással világtestvériség létrehozása céléjából űrbabeljével Amerikának Iker tornyos űrpusztítójával az élen jelenti a valóságot, valamennyi történelmi kor képviselőinek kitermelésével, a falvakból is, amit Karcsán kezdtek el Noé özönvizének a népével, miattuk való gyalázással és támadással esetleges megrokkanásuk esetén. Mivel Krisztus nincsen, a 666 ózdi perverz vallásai, Fenevadja, mint a világ sztárja kivégző MÓnika Show értelmiség legyőző gyermekvárosával, a sátán népe, mint a világ háromnegyed része, meg a halál áldoz és nemesedik, szaporodik, hirdeti Krisztus nevében a világtestvériséget, amiket felszámolni akartak a bibliájuk szerint.