A harmadik világháborúban vagyunk
– nyomatékosít.
Afinyevszkij szerint itt már nemcsak a lövészárkokban folynak a harcok, már nemcsak a bombák, tankok, puskák a fegyverek, hanem a kamerák is, méghozzá azok a legszofisztikáltabbak. A történelem során most először éljük egy olyan háború valóságát, amely egyrészt mindennél jobban dokumentált, hiszen okostelefonok milliói előtt zajlik, másrészt pontosan ugyanezért az orosz államnak felhasználók millióihoz van lehetősége eljuttatni az álhíreket, és azokkal az egész világot mérgezheti. Joseph Goebbels náci propagandaminiszter módszerét használja ma sok diktátor és kormányfő – teszi hozzá a rendező. Goebbels alapszabálya az volt, hogy »végy egy hazugságot, ismételd meg újra és újra, amíg az válik igazzá«. Ő azt mondta, hogy az igazság az állam ellensége.”
Az orosz propaganda ennek megfelelően olyan égbekiáltó hazugságok magjait vetette el nagy hatékonysággal, hogy elrejtse Putyin hadseregének rémtetteit, mint hogy
- Bucsában a tömegmészárlást csak megrendezték az ukránok,
- hogy a Mariupolban lebombázott kórház szülészetén és nőgyógyászatán nem orvosok, anyák, csecsemők és betegek, hanem nácik állomásoztak,
- vagy, hogy az ukránok azok, akik nem engedik evakuálni a civileket a támadás alatt álló területekről.
A Szabadság tűz alatt pedig pontosan azért lett nagyon fontos film, mert ezeket a hamis állításokat minden kétséget kizáróan, tételesen megcáfolja. A néző rá van kényszerítve, hogy végignézze a pusztítást, lássa a földi poklot, a holttesteket, a porig rombolt otthonokat, a kétségbeesést, a dühöt, a szomorúságot, a végsőkig ellenálló és kitartó embereket. Ha bárki valaha is azt hitte, hogy Putyin „nácitlanítónak” nevezett hadműveletének van bármennyi valóságalapja is, annak ezután a film után le fog esni, hogy a valóság egészen más.
A háborús hírek a filmben megfogható, hallható, látható valósággá terebélyesednek. Hirtelen ott vagyunk az Azovsztal acélmű belsejében, vagy a mariupoli színházban, amelyet mintegy ezer ember használt óvóhelyként, és amelyet annak ellenére bombáztak le az oroszok, hogy a tetőre ki volt írva, az épületben gyerekek vannak.
Más olvasni egy hírt, hogy mondjuk, Mariupol kifut az időből, a helyiek már a radiátorokat csapolják vízért, és más a két szemünkkel látni, ahogy a víz, áram és fűtés nélkül maradt egykori kulturális főváros lakosai konkrétan a pocsolyából merítenek maguknak ivóvizet, és az utcán főznek, mert a lakásokban halálra fagynának.
Megszólal a filmben a férfi, aki először tett fel a netre videofelvételt a Bucsában heverő, hátrakötött kezű holttestekről, ahogy interjút ad egy olyan ember is, aki a tetemek elcipelését vállalta magára. Megszólal egy kamaszlány, akinek a tüdejét akkor lyuggatták át az oroszok, amikor a családjával menekülni próbáltak otthonról. A filmes stáb több mint száz embert interjúvolt meg, de az ő történeteiknek értelemszerűen csak egy része fért bele a játékidőbe. Így is beszélnek katonák, önkéntesek és civilek, kijevi, harkivi, bucsai, irpinyi, mariupoli lakosok; egy pap, egy híradós és fotóriporter, egy színházi ember és építész, egy golyóálló mellényeket varró édesanya, egy mariupoli orvos, szülők, nagyszülők, nők és férfiak, súlyos traumákat átélt gyerekek.
Hanna Jurkina azt mondja, a babája is poszttraumás stressz szindrómában szenved; a gyerek nem tud fény nélkül aludni, mert a bunkerben zseblámpával világítottak, annak a fényét szokta meg.
Az oroszok elvették az otthonom, a múltam, a férjem, a házam, és 65 napot az életemből, amit soha nem fogok elfelejteni és megbocsátani
– mondja.
„Nem tárgyalhatunk terroristákkal”
A Szabadság tűz alatt című filmet november elején a Budapesti Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál (BIDF) mindössze három napra tudta elhozni a fővárosba, de mivel a készítők azt szeretnék, hogy az alkotást minél több ember lássa, vélhetően a film előbb-utóbb a széles közönség számára is elérhető lesz. Még csak most zajlanak a nemzetközi forgalmazással kapcsolatos tárgyalások: lehet, hogy Afinyevszkij filmje idővel felkerül valamelyik streamingszolgálató oldalára, vagy a mozikban lesz műsoron.
Hogy a magyar televízióban ezt nem fogja senki látni, az körülbelül annyira biztos, minthogy az orosz televízióban sem fogják látni
– teszi hozzá Sós Ágnes fesztiválalapító.https://hvg.hu/kultura/20221104_ukrajna_orosz_ukran_haboru_dokumentumfilm_bidf_putyin_azovsztal_mariupol
https://www.youtube.com/watch?v=o-sNiqcYulE
Ukrajnában Kijevben a nagyszabású 2022 Halloween töklámpás fesztiválon töklámpások mellett ketrecbe zárva egy viasz bábu ami a terrorista Putyint mintázza meg viasz bábuból megformázva. 😀 Hú azta elég ijesztő valóban. :O Mint ő maga is. Ki-ki eldöntheti, hogy a viasz bábu talpát csiklandozza meg vagy az orrát fricskázza meg. 😀 Ki-ki vérmérsékletére bízták. Ki-ki haragja szerint. Putyin meglátogatta a Kijevi Halloween-t és bemutatkozik mindenkinek különös formában viasz bábu figura formában. Nagyon zsír. 😉
Glory to Ukraine ! – Freedom for Ukraine 2023 Victory !
World peace on earth in 2023.
Még nem vagyunk a III. világháborúban, bár a brüsszeli eu-s bürokraták és gazdájuk az usa mindent megtesznek érte.
Valóban épp itt lenne már az ideje a világbékének jó lenne már az idén de jövőre mindenképpen megbékélhetne a világ. Világbékét a világnak világbékét a szívünknek csak a szeretetben.
Háború helyett inkább örülni kéne ennek a csodás életnek és csodás földnek és örülni szabadságban, békességben, egészségben. Örülni kéne egészségünknek. A háború árt az egészségnek is.
Mindenki egyszer él egyszer egy és megismételhetetlenek vagyunk egy életünk van ezt az egy életet mindenki szeretetben szeretné leélni és békében. Aki háborúzni akar az se tegye. Háború helyett utazzanak és utazva szeressék meg a világot.
most mi lesz az amerikai és/vagy -kínai „ukrán cég” profitjával? Nem akarsz érte meghalni?
Két állam ( Vatkán, Magyarország) legalább szavakban sürgeti a tűzszünetet, a béketárgyalásokat.
Többi meg háborút , fegyver teszteket akar.
Meséld el a Vikinek:
„A vezető The American Conservative folyóirat felháborodva számol be arról, hogy az amerikai külügyminisztérium harmadik embere lesz politikai ügyekért felelős államtitkár-helyettesként Victoria Nuland. A lap szerint ő „segítette elő az ukrán puccs és polgárháború kirobbantását, de Joe Biden elnök-jelölt szerint tökéletes az új feladatra”.
Nuland egy másik neokonzervatív nagyágyú, Robert Kagan felesége. Karrierje akkor kapott nagy lökést, amikor Hillary Clinton külügyminiszter maga mellé vette szóvivőjének, és 2013 szeptemberében a minisztérium Európáért felelős helyettes államtitkárává lépett elő. De szinte azonnal világbotrányt is okozott, amikor az orosz hírszerzés lehallgatta telefonbeszélgetését Geoffrey Pyatt kijevi amerikai nagykövettel, és felrakta azt a YouTube-ra.”