A cenzúra nagy hatással volt a japán felnőtt filmes szakmára, mivel a készítők kikerülvén a kényes területeket ráfókuszáltak a nemi együttlét egyéb aspektusaira. Így terjedt el számos alfaj és fétis, amelyek az ondót helyezik a középpontba, és teljesen irreális felállásban szerepeltetnek férfiakat és nőket. Ugyanezt a szolgai, de kifejezetten kreatív törvényeknek való alárendeltséget ismerhetjük fel a prostitúcióban is, amely évszázadok óta jelen van a japán társadalomban.
Mivel a hatályos törvény megfogalmazása szerint pénzért közösülést vásárolni egy ismeretlen nőtől tilos az országban, a japánok kreatív ötletek garmadáját találták ki a szabály kijátszására. Egyes bordélyok arra specializálódtak, hogy behatolás nélkül, ruhán keresztül elégítik ki a férfiakat, máshol a szolgáltatásba bele tartozik egy ismerkedős szegmens is, ami lehetővé teszi, hogy a két fél a törvény előtt ne legyen ismeretlennek tekinthető.
Van tehát egy liberális alap, amire később rárakódtak egyes nyugati elemek, és erre az eleve disszonáns halmazra megérkezett a kapitalizmus, a japán technológiai csoda, amely szépen lassan érzelmileg kizsákmányolta a társadalmat.
A vágy megvan, az aktus hiányzik
Japán lakossága tizenhárom éve megállás nélkül csökken, méghozzá ijesztő tempóban. 2021-ben 726 ezerrel csökkent a 126 milliós ország népessége, amely problémára a kormány is egyre kétségbeesettebben szeretne megoldást találni.
– mondta Kisida Fumió japán miniszterelnök hónapokkal ezelőtt, aki az elöregedő társadalom veszélyeire hívta fel országa figyelmét. Japán ugyanis két listán is az élmezőnyben található: itt élnek az egyik leghosszabb ideig az emberek; illetve világviszonylatban is itt fordultak el leginkább a fiatalok az intim együttléttől. Ez azt jelenti, hogy egyre kevesebb a gyerek és egyre több a nyugdíjas.
Ez is érdekelhet
A japán nők átlagosan 32 évesen vállalnak először gyereket, ugyanakkor a harmincas éveikben járó nők majd egyharmada nem feküdt le senkivel a megelőző egy évben. Hogy miért távolodtak el az együttlétektől és miért nem vállalnak gyereket a japán fiatalok? Több magyarázat is verseng, valószínűleg ezek közös eredője fejt ki ilyen tragikus hatást a társadalomban.
- Egyrészt a japánok rengeteget dolgoznak, fiatal koruktól kezdődően rá vannak szoktatva, hogy túlórázzanak; az iskola- és munkaidőn kívül különórákra járjanak, így egyre kevesebb energiájuk van a magánéletükre.
- Sokuk, elsősorban a férfiak azt állítják, hogy túl fáradságos párkapcsolatban élni, anyagilag is megterhelő a randizás és a szerelem, nagy az esélye a kudarcnak, ezért nem pazarolnak rá energiát.
- Harmadrészt annyira „fejlett” és kiépített az online és offline szexuális kultúra (értsd: felnőtt tartalmak és fizetős szolgáltatások), hogy a vágyaikat könnyen ki tudják élni más módon is.
Így történt, hogy Japán szexualitás tekintetében – európai szemmel – egy kifejezetten liberalizált, laza ország. Ennek ellenére a fiatalok ezt nem a párkapcsolataikban, hanem az élet egyéb területein élik meg, köszönhetően a kizsigerelt életmódjuk, a társadalmi elvárások és a digitális felnőtt tartalmak adta lehetőségek miatt. A japán helyzet szélsőséges példa arra, hogy az intimitás és az együttlét mennyire elválasztható egymástól: míg az utóbbi átitatja a hétköznapokat, előbbire nincs igény és energia a fiatalok részéről.https://noizz.hu/big-stories/japan-kultura/vq2zp7j?fbclid=IwAR08hxCxACizjZmufJK2ebF0Xdhg7Xxf1TIz9vEjGIxYUXqW1vKGgBi-1-o
1500-as évek után tért hódítottak jezsuita hittérítők kezdetével a világ ura, mint világ-Magyarország sátán missziói, azért, mert egykori Jehova népeként a japán ismerte a bűnt, tudta, hogyan kell viselkedni. Aztán mentek a liberálisok, humanista álarcban, amik a világot összekeverik előre megfontoltan, szándékosan a pokol népekkel. Gésákkal kerültek oda az 1986-tól Szerelemre születtem dallal kezdődő állatai a magyar Rákóczi térnek, amiket szintén érzékenyítettek. 1950-től a Vörös Oroszán mágusaival vízöntőbe lépett az alvilág, mely a világ kerekét mozgatja és feltámadni akar Nagy Anna halálnépével, rendjeivel és pokol népeivel. Földanya elmélettel kezdtek a Hunnia börtön narancsai, költőikkel, festőikkel, zenészeikkel nemesedve emberré, vonultatva az egész világot spiritisztákkal együtt. Normális dolog, hogy akkor szerelmeskedjenek, amikor szerelmesek, ilyenek voltak a lemészárolt emberek is, de a liberálisok társközvetítőivel nem értek egyet, sem a mesterséges intelligenciáikkal.
Goethe és a világirodalom
Goethe és Eckermann beszélgetései alapján
Fordította: Győrffy Miklós
„Szívesen adnék érte valamit – mondtam -, ha láthatnám a maguk színtisztaságában előadva Molière darabjait, de amint a közönséget ismerem, annak túlságosan erős és természethű lenne az ilyesmi. Vajon nem bizonyos szerzők úgynevezett eszményítő irodalma okozta-e ezt a túlfinomodást?”
„Nem – mondta Goethe -, magára a társadalomra vezethető vissza. És aztán, mit keresnek a fiatal lányaink a színházban? Egyáltalán nem valók oda, kolostorba valók, a színház csupán azoké a férfiaké s nőké, akik járatosak az emberi dolgokban. Amikor Moliére írt, a lányok kolostorban voltak, és így egyáltalán nem kellett tekintettel lenni rájuk.
Mivel azonban most már aligha tudjuk kiparancsolni fiatal lányainkat a színházból, és mivel szüntelenül satnya darabokat játszanak, amelyek épp ezért nekik felelnek meg, legyen okos és tegyen úgy, mint én: ne járjon színházba.”
Én ezt úgy fogalmaztam meg, hogy a fiatal lányokra érettségük eléréséig az apának és a férfi rokonoknak kell felügyelniük, egészen addig, míg a fejüket elborítja a rózsaszín köd, ami nem enged tiszta gondolkozást és nem tudnak szívükre vigyázni.
Egy szép japán nőt elkapnék.