A könyv bevezetőjében a Maffiózók című sorozat több olyan jelenetét elemzi, amiben a szereplők szexről beszélnek. Az egyik ilyen kiemelt beszélgetés Tony Soprano maffiafőnök és a felesége között zajlik, amiből kiderül, hogy Tony Soprano szégyellné, ha kiderülne, hogy orális szexben részesíti a feleségét (pontosabban ahogy fogalmaz, „nyalja a muffot”), de közben az is szégyellnivalónak számít, hogy nem csinálja elég gyakran. Hogy lehet, hogy valakinek szégyellnie kell, hogy nyalja a muffot, és közben azt is, hogy nem nyalja eleget a muffot?
Ez arra egy jó példa, hogy mi történik, amikor két szexuális normarendszer között átmenet van, tehát megváltozik az, hogy mit szabad a szexben csinálni, mire szabad vágyni, milyen szabályok vagy elvárások vannak. Ilyen normatív szabályok az élet többi területén is vannak, de a szexre valamiért úgy szoktunk gondolni, hogy annak valami nagyon-nagyon kitüntetett szerepe van, az nagyon el van vonatkoztatva az élet többi szférájától.
Ez viszont a valóságban egyáltalán nincs így. A szexre vonatkozó meghatározottságokat és elvárásrendszereket pedig akkor lehet a legjobban látni, amikor éppen változnak. A Maffiózók Tony Sopranójában egyszerre van meg az 1990-es évek amerikai középosztályának felszabadult szexualitása, amiben teljesen természetes, hogy egy férfi nyalja a muffot, de közben benne van az olasz bevándorlók tradicionális macsó viselkedésmintája, amiben a férfiaknak szégyellnivaló, nőies vagy „buzis” bármilyen passzív szerep a szexben, például az orális szex végzése.
Ugyanitt felhoz egy másik szálat is, amiben az egyik maffiózóról kiderül, hogy meleg. Akkor az idősebb maffiózók azt mondják, hogy emiatt meg kell ölni, Tony pedig azt, hogy nem, mert mindenki úgy él, ahogy akar. Hogy gondolhatnak ugyanarról a dologról ennyire mást?
A legérdekesebb szerintem igazából az, hogy a főszereplőben, Tonyban is van egy kettősség, amit a szociológiában hasadt habitusnak neveznek. Tony fejében egyszerre van ott a régi, maszkulin normarendszer, amiben a homoszexualitás megengedhetetlen, de közben magáévá teszi a kapitalizmus új szellemét, amiben mindenki azzal és úgy szexel, akivel és ahogy akar, egy vállalkozás szempontjából pedig csak az számít, ki mennyi profitot termel.https://telex.hu/eletmod/2024/07/21/szex-csanyi-gergely-interju-a-szex-politikai-gazdasagtana-porno