Péntek este megnyitották Párizsban a XXXIII. nyári olimpiai játékokat. Már most forrnak az indulatok a megosztó show-műsor után.
LMBTQ-ideológiával vastagon átitatott Eurovíziós Dalfesztivál-feeling.
Az esemény alatt megjelentek a kritikus hangok, volt, aki a keresztények elleni provokációnak minősítette Az utolsó vacsora című da Vinci-festmény drag queen paródiáját, de a szakállas szőke nők sem nyerték el sokak tetszését.
Elon Musk is nagyon felháborodott azon, amit Párizsban bemutattak:
„Ez rendkívül tiszteletlen volt a keresztényekkel szemben” – írta a milliárdos az X-en.
A nemzetközi sajtó el volt ragadtatva a megnyitótól
A küldöttségek a Szajna hat kilométeres szakaszán hajókon vonultak fel, a part mentén több mint 300 ezren figyelték az eseményeket, a művészi produkciókat, a ceremónia hivatalos részére pedig az Eiffel-torony mellett a Trocadéro kertben került sor. Az ünnepség alatt szinte végig esett az eső, ami a felvonulóknak és a közreműködőknek is megnehezítette a dolgát, továbbá a nézőknek is kellemetlenséget okozott, ennek ellenére jó hangulatban zajlott le a megnyitó. A France 2 csatorna közvetítés után sok nézőt megszólított, mindegyik nagy lelkesedéssel számolt be az élményeiről.
A nemzetközi sajtó is nagyra értékelte a franciák erőfeszítését, vállalását és az egyedülálló lebonyolítást.
A New York Times tudósítója arról írt, hogy
a franciák évek óta készültek a kiemelt eseményre, amely végül történelmi utalásokkal, meglepetésekkel, giccsel, sporttal, művészettel és divattal fűszerezett remekmű lett – mindezt a mintegy 7000 sportolót szállító hajók hatalmas felvonulása tette teljessé, megkoronázva Lady Gaga és Céline Dion alakításával.
A Guardian újságírója úgy fogalmazott:
„Franciaország azt ígérte, hogy a megnyitó ünnepség a világ legnagyobb szabadtéri előadása lesz. Több mint 300 000 ember nézte a folyópartról és hidakról – további több százan az ablakokból és az erkélyekről – ahogy a tánc, az élő zene és az akrobatika kibontakozott több mint hat kilométeren keresztül az Austerlitz hídtól az Eiffel-toronyig”.
A BBC úgy összegzett: „ragyogóan frenetikus előadás, különleges stílus”.
A spanyol Marca „a történelem legjobb megnyitójának” nevezte a péntek esti előadást, az El País szerint „Párizs elkápráztatta a világot az özönvíz alatt”, a belga Le Soir pedig „Párizs varázslatos” címet illesztett a kivilágított Eiffel-torony mellé.
Az angol The Sun, az osztrák Der Kurier és a német Bild egyaránt
a súlyos beteg, ezért 2020 óta egyetlen nyilvános fellépést sem vállaló Céline Dion produkcióját emelte ki, utóbbi lap aranyérmes teljesítménynek nevezte az énekesnő előadását.
A francia lapok egyöntetűen dicsérték az előadást, a L’Equipe „fenséges ünnepről” írt, a Le Parisien szerint „a Szajna mentén az eső és az őrület estéje” zajlott, a Le Monde pedig Zinédine Zidane, Lady Gaga és Céline Dion közreműködésével a Szaján megvalósult totális előadásról és az özönvízről számolt be.
Negatív kritikát jószerivel csak az angol Daily Mail fogalmazott meg, amely botrányba fulladt megnyitóról írt. A tudósítása szerint
az olimpiai zászlót rossz irányba lobogtatták meg, a sztárok átáztak, a nézők pedig menedékért küzdöttek az özönvízszerű esőzésben.
Újkori olimpiának nevezik, amióta a világ ismétli az ókortól a régi történelmet, humanista jelleggel kezdetben, ami átcsapott fertőjükbe, lévén a kommunistáik ezer éve a sátán népével mindig összezúzzák a szocialista emberi vímányokat. Minden vallás eredetét le kellene leplezni, s ez sem helyes volt, mivel a biblia állandó apokalipszist jelent, akár a demokraták mozgalma, így kellett volna tálalni is.
Az olimpiai megnyitó margójára. Ajánlom figyelmébe minden kereszténynek akik valami rejtélyes módon összemossák Leonardo Utolsó vacsorájával a képet. Az elvakultság nem erény,mint hogyan a tájékozatlanság sem. Mondom ezt úgy,h jómagam is keresztény vagyok,katolikus és nem éreztem egyetlen percig sem sértve magam a kép láttán. Ugyanis :
„Mindazoknak, akik a „keresztények megsértésével” vádolják a franciákat:
„A referencia egyáltalán nem Leonardo da Vinci Utolsó vacsorája.
Ez az Istenek ünnepe Jan Harmensz van Biljert által, 1635 körül festett és a dijoni Magnin Múzeumban őrzött.
Thetisz és Péleusz házasságát ünneplik az Olümposz istenei; az asztal közepén nem Krisztus áll, hanem Apolló koronázása. Bacchus-Dionüszosz fekszik az előtérben.
Bigottoknak és más kritizáló hamis imádóknak nincs klasszikus kultúrájuk…”
Kedves „keresztények”!
Hiszti helyett talán jobban kellene ismerni a képzőművészetet!
Vagy, ha nem ismerjük, ne állítsatok csacsiságokat.
Talán csöndben maradni olykor célravezetőbb…
Bár mit várhat az ember akkor amikor a miniszterelnök sincs képben…mármint képzőművészet terén. De oké, ez még bocsánatos bűn hiszen mindenhez nem érthet. De azért az elgondolkodtató, h a környezetében sincs senki aki szólt volna neki, h :”Viktor mielőtt hülyeséget mondanál, hallgass végig?” Nincs olyan a slepp között aki értene a képzőművészethez? Na ez a tragédia. Bár ha úgyvesszük, 14 év alatt annyi hülyeséget hordott össze majd annak az ellenkezőjét is, hogy már meg sem lepődöm.
Ha már ennyire ismered a képzőművészetet lusta voltál berakni egy linket a festményről?
Orbánfóbiás hülygyerek!
1./ Orbán semmi hülyeséget nem mondott, jól válaszolt
2./ Itt van a festmény link, amit hiányoltam
https://musee-magnin.fr/en/node/19
t amiről a megnyitó szólt, azt egy Magyarországon élő ember csak hírből ismerheti, és esetleg a március 15-i műsorokban felolvasott 12 pontban hallhatott róla:
egyenlőség, szabadság, testvériség.
Az egész ott kezdődik, hogy ez a megnyitó MINDENKIÉ volt. Nem vitték be egy zárt stadionba, hogy csak a kivételezettek és gazdagok férjenek hozzá, hanem elvitték az eseményt az utca emberéhez. Hozzád.
Részese lehetett bárki, mindenki. Egyenlően.
Aztán ott van a rengeteg fantasztikusan megvalósított művészeti utalás. A Louvre életre kelt figurái, a könyvcímekkel elmondott szerelmi történet, a zenék az operától a metálig.
Mindenkinek mutatott valami nagyszerűt az egyszerűtől a csicsásig, a 100 évestől az óvodásig.
Dramaturgiailag zseniális volt, ahogy az utolsó pillanatig nem tudtuk, hova fog kerülni a láng és ki gyűjtja meg. Végig találgattuk, végig bennünk volt az izgalom.
És végül ki gyújtotta meg? Mi. Egy férfi és egy nő. Ádám és Éva. Nem egy celebritás (pedig odafelé a világ legnagyobbjai adták egymásnak), nem egy mindenek felett álló zseni, hanem két egyszerű ember.
Persze, sportolók, persze, nagyszerű sportolók – de csodálkoznék, ha tömegek ismerték volna őket úgy, mint mondjuk Mohamed Alit.
Egyenlőség. Magyarként ez ismeretlen. Talán ezért nem is tűnt fel sokaknak.
És szabadság! Tetőkön szaladgáló, bohém, szerelmes, művészi, felszabadult – szabadság.
Még egy dolog, amit a diktatúra már szinte törölt a magyar agyakból. Nem szólt rá a futóra a házmester, nem jelentették fel, nem kellett senkinek szürkének és láthatatlannak maradnia azért, hogy ne kapja el az alul-felül járó kasza.
Élni és élni hagyni, nem pinceszagú döngölt dogmákat verni mindenki fejébe. Jó lesz az úgy. Éljen a 19. század!
A szabadság az, amikor mondhatod, amit akarsz, nem fognak érte külföldre kergetni, lehetsz az, aki vagy, nem fognak érte kiközösíteni.
A szabályok vannak az emberért, nem pedig az emberek a szabályokért.
És ezzel el is jutottunk a 3,5 százalékhoz. Jujuj! Azonnal fóliát a tévére!
Igen, volt „szakállas nő”, és voltak egynemű vonzalmak megjelenítve. Borzasztó. Jézus már nem szeret.
Nem a frászt nem. A papod nem szeret, aki egyébként is hamarabb hű a hatalomhoz, mint a Názáreti Ácshoz.
Amikor valaki elmondja, hogyan kell élni, szaladj messze. Nincs ilyen. Hazudik. Ezer féle módon lehet, egymillió féle módon szabad – úgy, hogy közben ne bánts mást.
Kit bántott a mindenféle testméretű, színű, életkorú (láttad az egymásnak csókot adó idősebb párt?) szereplő? Téged? Mert léteznek? Akkor talán nőj fel és ne úgy nézz a világra, mint egy orrát túró óvodás.
Emberek jól érezték magukat. Kánkánoztak. Breakeltek, keringőztek, hip-hopot táncoltak, volt, aki nőnek öltözött, volt, aki tortának.
Volt, aki kövér.
Volt, aki sportos.
Volt, aki gyönyörű.
Volt, aki sajátos.
Ez a testvériség. Hogy nem csak az tartozik a nemzethez, akit kiválasztasz, hanem mind, vallástól, származástól, identitástól függetlenül.
Tudom, ez Európa peremén, egy időutazási kísérlet kellős közepén értelmezhetetlen. Erőt kellett volna mutatni. Meg cirkuszt, hogy ámuljon a világ.
Párizs ezzel szemben az életet mutatta meg. A sokszínű, szerelmes, hangos, szabad, burjánzó életet.
És mindenek csúcsán, egy hatalmas katarzisban a halált: egy haldokló énekesnő csodás hattyúdalát, amibe belereszketett mindenki, akinek van szíve.
Ki lehet ebből venni részeket, amik nem tetszenek neked, ki lehet közösíteni a másként gondolkodókat, lehet félelmet és kockarendet sugározni – de ez Magyarország, nem a világ.
Lehet a francia belpolitikát kritizálni (van mit), lehet a bevándorlásról elmélkedni (van baj), lehet az LMBTQ-emberek médiareprezentációját vitatni (fontos téma lenne!), de
ez
nem
erről
szólt.
Ez arról a Párizsról szólt, ami talán már nem is létezik, de amire mindenki vágyik.
Arról, mit jelent embernek lenni elnyomás nélkül.
Arról, hogy az olimpia mindenkié. Hogy ez egy nagy, közös ünnepe az emberiségnek. Amiből senki sincsen kizárva.
Kivéve azokat, akik kirekesztik saját magukat.
Sok beszédnek sok az alja. Tök mindegy,hogy milyen látványos és szellemes a nagyrésze,ha végül egy aljas, sunyi merénylet az egészet megfertőzte és lenullázta!
Ha valaki a kereszténység elleni provokációnak érezhette,akkor az is volt.
Sok beszédnek sok az alja. Tök mindegy,hogy milyen látványos és szellemes a nagyrésze,ha végül egy aljas, sunyi merénylet az egészet megfertőzte és lenullázta!
egy náci annak érezhette valóban, kereszténye válogatja
Azt csigazabálóját neki! ?? Vagy a pogánya. Macron Isten még mindig a nagymamájával alszik?
„AZ ISTENEK ÜNNEPE
Az istenek összegyűltek az Olümposz-hegyen egy bankettre, hogy megünnepeljék Thetis és Péleusz házasságát. A bal oldalon Minerva, Diana, Mars és Vénusz, Ámor kíséretében. Flóra, a tavasz istennője mögöttük áll. A koronáját viselő Apolló, akit lírájáról lehet azonosítani, az asztal közepén áll. Távolabb Herkulest láthatjuk a botjával, Neptunust pedig háromágújával. A szélsőjobboldalon Eris a rendetlenség almáját tette le az asztalra. Bizonyos istenek hiányoznak, erre utal Juno páva jelenléte, valószínűleg azért, mert a vásznat a bal oldalon levágták. Az istenek ünnepeinek témája népszerű volt Hollandiában; Hendrick Goltzius metszete, a Le Mariage de Psyché et de l’Amour [Amor és Psyché házassága] hatalmas mennyiségű alkotást indított el, amelyek ezt a témát illusztrálják.”
Egy betű fel lett cserélve, nem Biljert, hanem
Bijlert a festő neve! Ki kellene javítani, mert így nem találták meg egyesek!
Mármint az átkeresztelkedett álkeresztény ?
„Álságos környezetvédelem
A rendezők eredeti elképzelése az volt, hogy ez lesz minden idők legzöldebb olimpiája. Nos, lehet, hogy a szándék megvolt az elején, de a kivitelezés kapcsán inkább megmosolyogtató eredmények születtek. A legtöbb vitát a klíma kérdése okozta, mert a nyár legmelegebb napjaiban kell majd a sportolóknak a legjobbjukat nyújtani, és mégis azt sikerült kitalálni, hogy ne szereljenek be klímákat az olimpiai faluba, ahova 15 600 versenyzőt és kísérőt várnak.
Alternatív megoldásként egy, a Louvre-ben használt módszerhez nyúltak, egy vízhűtéses rendszert építettek az olimpiai falu alá, hogy szinten tartsák a hőmérsékletet, egészen pontosan 22,5 és 23,8 fok közé gondolták az optimumot. A geotermikus energiával elméletileg biztosítani lehet, hogy éjszaka se menjen a hőmérséklet 24 fok fölé.
Igaz, ez csak akkor működik a szervezők szerint, ha a sportolók is megteszik a magukét, azaz nappal elsötétítik az ablakaikat.
Ezzel a koncepcióval azonban nem sikerült mindenkit megnyugtatni, az amerikai csapat és a norvégok is elsőként jelezték, nem gond, majd viszik a saját mobil klímákat a faluba. Aztán később több ország is csatlakozott ehhez a kezdeményezéshez, így a szervezők hátraarcot fújtak és 2 500 klímát rendeltek, mondván a sportolók szobáit hűtik majd, de az étkező helyiségeket már nem.
A környezetvédelem jegyében született meg az a koncepció is, hogy csupán két új létesítményt építenek az olimpiára, így az események döntő részét már meglévő komplexumban vagy ideiglenes helyszínen bonyolítják le. Ez eddig teljesen rendben is van, ugyanakkor sikerült itt is csavarni egyet a történeten,
az egyes versenyeken a szurkolói büfékben kevesebb lesz a hústermék, ami valóban környezetbarát szervezésre utal, viszont az, hogy a kihelyezett italautomatákból éjjel-nappal hozzáférhetnek a sportolók az egészségtelen cukros üdítőkhöz, már homlokegyenest szembe megy ezekkel az elvekkel.”
Sok firkálásnak sok a sara. Mint a Szajnában úszkáló szarnak. Mint amilyen primitív lmbtqwert propaganda volt az egész. Az is a szajhában úszott.
Az isteneknek sem tetszett, hiszen demokratikusan megszavazták a zuhogó esőt. Az olimpia eszméje pedig egyre bővül, most például a falramászással és a nigger földönfetrengéssel. A francék nem okoztak csalódást, ennyire képesek, hát nézze aki akarja. 😛
Csak az a gond, hogy az a kereszténység, ami ellen létrejött egykor Dionüszosz a többi fertőjével a hellenista állandó szereplőknek, már nincsen, ugyanis legyőzték őket, utolsó szenteket gyalázzák és kínozzák halálukon is túl ki tudja, mióta, mint lengyel egyház történelmének tagjait. Franciaország erkölcstelen, állandó apokalipszis végrehajtója Napóleon kártyájával a többi mellett, Lucifer Ádám és Éva népével, amik iszonyatot műveltek a nagyobbik gyerekem megtámadásával is, mint arcnélküli nemi csapások. Nekem mást jelentett volna az emberségem, szabadként élni és a tisztességem.