A Miskolci Nemzeti Színház 201. évadának évadnyitó társulati ülését szerdán tartották meg, ahol Béres Attila igazgató köszöntötte a társulat új tagjait is
Veres Pál köszöntőjében méltatta Béres Attila igazgatói tevékenységét, úgy fogalmazott: tudja, hogy „minden cselekedete azért volt, hogy a színház jobb legyen, és ezáltal a miskolciaknak is jobb legyen, amit köszönök neki”.
– Mindig azt képviseltem, hogy Miskolcon nem párt-, hanem várospolitikára, lokálpatriotizmusra van szükség. Utódom is képviselni fogja azt, hogy ez a város az értékeire büszke legyen, és ő is szolgálatként tekint a polgármesterségre – fogalmazott.
Kiemelte, hogy „Miskolc szereti a színházát”, és biztos abban, hogy a társulat a következő évadokban is továbbviszi azt a teljesítményt és a szellemiséget, ami jellemezte őket az előző évadokban.
Tóth-Szántai József köszöntőjében felidézte első színpadi szerepét, élményeit, ami alapján – emelte ki – tudja, mit jelent a miskolci teátrum a helyiek számára.
– Az ország egyik legjobb színházává vált a miskolci, és ezt a színházi szakemberek, valamint az elnyert díjak is megerősítik – méltatta a teátrumban folyó munkát a város új polgármestere.
Tóth-Szántai József politikája egyik vezérfonalaként megfogalmazta: az lesz a dolga városvezetőként, hogy „vigyázzak mindenre, ami ebben a városban működik”, ami pedig nem működik, „azt tegyem működőképessé”.
– A Miskolci Nemzeti Színház márpedig egy kitűnő szellemi műhely, erre vigyázni kell – hangsúlyozta, hozzátéve: „bízik abban”, hogy az igazgatói pályázatokról „bölcsen és okosan” döntenek, és folytatódhat a színvonalas szakmai munka.
Béres Attila végül köszöntötte a társulat új tagjait: Rácz János és Fazakas Júlia színművészeket, José Antonio Troncoso de la Fuente táncművészt, valamint Puskás Balázst, aki idén egyetemi hallgatóként tölti a színházban gyakorlatát. Mikita Dorka Júliával a közönség az előző évadban már találkozhatott, idén ő is végzős egyetemi gyakorlati évét tölti a miskolci teátrumban. Fazakas Júliát szintén ismerheti már a közönség a Vadkacsa, Az üvegcipő és az Ének az esőben előadásokból, de az idei szezontól már nem vendégként, hanem társulati tagként lép a miskolci deszkákra.
A 2024-2025-ös évad bemutatói:
Nagyszínház:
Zerkovitz Béla: CSÓKOS ASSZONY – operett (rendező: Szőcs Artur)
William Shakespeare: RÓMEÓ ÉS JÚLIA – tragédia (rendező: Béres Attila)
Ken Ludwig: PRIMADONNÁK – bohózat (rendező: Keszég László)
Ruggero Leoncavallo: BAJAZZÓK – opera és Cser Ádám: ATELIER – opera (ősbemutató) (rendező: Szabó Máté)
Peter Weiss – Richard Peaslee: MARAT/SADE – zenés színmű (rendező: Rusznyák Gábor)
Kamaraszínház:
Fazekas Mihály – Hajós Zsuzsa: LÚDAS MATYI – zenés mesejáték (rendező: Markó Róbert)
John Millington Synge: A NYUGAT CSÁSZÁRA – rémbohózat (rendező: Ascher Tamás Kossuth- és Jászai-díjas)
MAYERLING – táncjáték – A Miskolci Balett előadása (koreográfus: Kozma Attila)
Weöres Sándor: A KÉTFEJŰ FENEVAD – történelmi panoptikum két részben (rendező: Szőcs Artur)
Lőrinczy Attila: AZ ÜVEGCIPŐN TÚL, avagy mi történt azután, hogy Irma meghódította Sipos úr szívét? – kortárs magyar vígjáték (ősbemutató) (rendező: Keszég László)
Nyikolaj Erdman: AZ ÖNGYILKOS – vígjáték (rendező: Szabó Máté)
HÁRY JÁNOS – táncjáték–gyermekelőadás – A Miskolci Balett előadása (koreográfus: Kozma Attila)
Játékszín:
Alexandru Popa: PÓKFONÁLON – kortárs színmű (rendező: Rusznyák Gábor).
A bukott pedellus takarodhatna már. Ennyire nincs önkritikája?
Öt évetek volt.leváltani Bandi..Miért nem tettétek balf@sz?
Húgyagyúkám, nem ez volt a kérdés. De a verescsicska még szöveget értelmezni is hülye. Mint a gazdája.
Nagy baromság ez a pályázatosdi ! A nézők eldöntik, ki a jó igazgató. Ha valaki remekül teljesít, miért kellene váltani. De fordítva is igaz, ha megbukik a diri, akkor el kell zavarni. Ez művészet, szórakozás és szórakoztatás. Nem pedig párttitkári munka .
nyilván jobb lesz, biztos, csak ezen múlhat, amúgy is régen, virágzott minden, megint jó lesz, húzzuk fel a vitorlát, meg a szocikat, mormoljunk egy hiszökegyöt, ugyan itt eladó