A Demokrata főszerkesztője, aki a Sajtóklubban dicsőíti rendszeresen a kormány vagy Orbán Viktor tetteit, most Facebookon azt írta:„Nem kell oda a kereszt!”
Mármint a Gellért-hegyen álló Szabadság-szoborra.
„Körülbelül olyan volna, mintha a méloszi Aphrodité, ismertebb nevén a milói Vénusz talapzatára valakik utóbb egy keresztet faragnának, vagy mintha a Puskás Aréna főbejáratánál egy hatalmas kőkeresztet szerelnének az aréna homlokzatára, vagy mintha a riói kitárt karú Krisztus-szobor talapzatára faragnának egyet. Pontosan így nem illik a kereszt a Szabadság-szobor talapzatára. Vannak dolgok, amik úgy tökéletesek, ahogy vannak, és nem szabad őket háborgatni. Nem szabad. Tilos. Nem pingálunk aranyláncon lógó keresztet a Mona Lisa nyakába sem. Keresztények vagyunk, de tiszteljük a művészet szent érinthetetlenségét” – írta Bencsik, akinek bejegyzése alatt rögtön megjelentek az értetlenkedő kommentelők:
- „Miket beszélsz ember????”
- „Ha lett volna Demokrata előfizetésem, azonnal lemondanám.András, ez most hatalmas csalódás.”
- „Ha így folytatjuk, nagy bajok lesznek itt 2026-ban.”
De Bencsik folytatta: „A Gellért-hegyi Szabadság-szobor ritka szép alkotás. Budapest jelképe lett. Vetekszik a világ legszebb jelképpé vált szobraival. Azért, mert tökéletes és megrázóan tiszta. Csak annyit mond, amennyit egy a Nap felé nyújtózó tulipán, de azt a maga teljes szépségével mondja. Egy karcsú, de mégis erőteljes nőalak a győzelem pálmaágát emeli a magasba. Kinek a győzelme? Az enyém, a tiéd, mindenkié. Kisfaludi Strobl Zsigmond legszebb műve olyan kiemelkedően tökéletes alkotás, mint a tőle 26 évvel idősebb művésztárs, Zala György szobra a budapesti Hősök terén, a 36 méter magas oszlopon álló Gábriel arkangyal, aki kezében az apostoli kettős keresztet és a Szent Koronát emeli a magasba. Sem hozzátenni, sem elvenni belőlük nem lehet.”
Bencsik András, aki egyébként büszke Orbán Viktorra, ezután fontosnak érezte megjegyezni, hogy ő keresztény, fontos számára a hit, és igyekszik „szolgálni abban a szent küldetésben, amely a magyarságot Istenben kívánja megtartani és megmenteni”.
Sőt, ezután arról írt, hogy „tisztában van” azzal, hogy a Gellért-hegyen álló szobor átalakítása ellen tiltakozó „baloldaliakat és liberálisokat” „egészen más cél vezérli, jelesül egy tiltakozási hullám kiprovokálása, mert lételemük és egyetlen reménységük a káosz”, ő most mégis azt mondja:„ne legyen ott kereszt! Azért ne legyen, mert nem illik oda. Mert az a szobor, miként a legnagyobb művek szerte a világban, időtlen, ezért fölötte áll koroknak, kihívásoknak és divatoknak”.
Bencsik szerint ezzel „megaláznák” ezt a művet, „ez így csak olyan volna, mint egy falfirka. Mintha azt vésné valaki a talapzat köveire: Szeretlek, Julis! Attól, hogy azt faragja a kövekre: Szeretlek, Jézus! – a falfirka csak falfirka marad”.
Bencsik már tavasszal is ellentmondott egyszer, akkor Rákay Petőfi-filmjéről mondta el, hogy az „minden vonatkozásban rossz lett, amit a rengeteg ráköltött pénz sem tesz elviselhetőbbé”.
Most kivételesen egyetértek Bencsik elvtárssal,
még akkor is, ha az egykori munkásőr beszél belőle . . .
Ennek a gazembernek azt se hiszem el, amit kérdez!